Snö, lucia, julkalender.

Utanför fönstret ser jag snön falla ner mot marken, känner hur lucia närmar sig och hur jag bara länktar tillbaka. Tillbaka till repetitionerna, tillbaka till kyrkan, tillbaka till den enorma lyckan, tillbaka till känslan av att man kan sprida glädje, inte bara till unga, utan även till dom gamla.







Just nu sitter jag och väntar på att julkalendern skall börja, visst är jag töntig? Vänj er, för jag tänker sitta och kolla på julkalendern (så länge den inte suger) tills jag dör! Det får mig att komma i julstämning, sket i att kolla förra året, men då hade jag inte någon julstämning över huvud taget!



Igår missade jag det på TV, så jag tvingade Robin att leta upp det på SVT play under tiden som jag duschade, så efter jag hade duschat blev julkalendern i sängen. Skit mysigt faktiskt!

Vi visade våra reportage idag för klassen + en från barbro betalar. Är inte riktigt nöjd, men det dög och dom ska visa det för några andra, minns inte vilka. Men det var i alla fall något så dom ska kunna jobba vidare med att skaffa busskort till alla elever! För min del spelar det ingen större roll. Har 5 minuter promenad till skolan, + busskort på något konstigt vis. Så det blir ju inte bättre för mig mer än att man slipper gå med dom som inte har något busskort nu. Men strunt samma, ha en fortsatt underbar kväll nu.


Kommentarer
Postat av: julia

haha, lucia i nian var fina grejer;)

2010-12-08 @ 17:51:30
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0